Laden...

Customer Service

< Customer Service

Verzenden en Bezorgen

  • Levertijd

    Bezorging rondom de feestdagen: wij verzenden volgens onze normale verzendschema. In de maand december hebben de bezorgdiensten het echter extreem druk en kan het zijn dat je bestelling 1-3 werkdagen later bezorgd wordt. Op feestdagen wordt er niet verzonden en bezorgd.

    Reguliere levertijden

    Nederland en België = 1 werkdag*

    Maandag t/m Vrijdag

    • Normale pakketten en ski's & snowboards t/m 170cm: voor 22:00 besteld = volgende dag in huis*. Bezorging maandag t/m zaterdag met PostNL.
    • Ski's en snowboards langer dan 170cm: voor 16:00 besteld = volgende werkdag in huis*. Bezorging maandag t/m vrijdag met UPS/DHL.


    Zaterdag

    • Normale pakketten en ski's & snowboards t/m 170cm: voor 16:00 besteld = maandag in huis*. Bezorging maandag t/m zaterdag met PostNL.
    • Ski's en snowboards langer dan 170cm: op zaterdag besteld = dinsdag in huis*. Bezorging maandag t/m vrijdag met UPS/DHL.


    Zondag

    • Bestellingen die op zondag worden geplaatst worden op maandag verzonden.

    Extra bezorgopties:

    • Pakketpunt. Pakketjes t/m 170cm kun je kosteloos laten bezorgen op een pakketpunt van PostNL
    • Avondlevering. Pakketjes t/m 170cm kun je de volgende werkdag laten bezorgen tussen 18:00 en 22:00. Alleen beschikbaar in NL.
    • Zondaglevering. Bezorging op zondag is mogelijk voor pakketten t/m 170cm via PostNL. Uiterlijke besteltijd is zaterdag 17:00. Alleen beschikbaar in NL.
    • Express levering. UPS Express Saver garandeert levering op de volgende werkdag. UPS Express garandeert levering de volgende werkdag voor 12:00. DHL Express levert de volgende werkdag, leverdatum is niet gegarandeerd. Bestelling dient geplaatst te worden op werkdagen voor 16:00 en levering vindt alleen plaats op werkdagen.

     
    * De kleine lettertjes

    • Voor de standaard bezorging zijn wij afhankelijk van onze transportpartners. Wij kunnen daarom geen 100% garantie afgeven over de bezorgdag. Alle op onze website aangegeven levertijden zijn een indicatie en hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. Onze ervaring is dat het pakket in 95% van de gevallen op de aangegeven dag wordt bezorgd in Nederland en België (UPS Standard, DHL en PostNL).
    • Bestellingen die op zondag worden geplaatst worden op maandag verzonden.
    • Bestel je ski’s inclusief bindingen die gemonteerd moeten worden dan doen wij er alles aan je ski's nog dezelfde dag te monteren. In zeldzame gevallen kan de verzending 1-2 werkdagen langer duren, afhankelijk van de drukte. Drukke periodes zijn bijvoorbeeld, maandagen, Black Friday, de week voor de kerstvakantie en de week voor de voorjaarsvakantie. Heb je veel haast? Neem dan even contact met ons op!
    • Plaats je een bestelling voor meerdere producten met verschillende levertijdindicaties dan geldt de levertijdindicatie van het product met de langste levertijd.
    • Er wordt niet bezorgd of verzonden op nationale feestdagen.


    Hieronder zie je een overzicht van de levertijden in de rest van Europa. In het geval van een buitengebied zoals een afgelegen skidorp moet je er in sommige gevallen 1-2 werkdagen bij optellen. Voor een precieze levertijdindicatie kun je gebruik maken van de UPS Calculator of DHL Calculator. Gebruik als afzendadres: Amersfoort - 3824 - Nederland.

    UPS EU levertijden

    DHL EU levertijden

  • Verzendkosten

    Gratis verzending vanaf € 50,-
    Verzending binnen Nederland en België is gratis vanaf € 50,-. Onder de € 50,- betaal je slechts € 4,50.
    Je krijgt altijd de totale kosten te zien voordat je definitief bestelt.

  • Verzendwijze
    Verzendmethode Bezorging
    UPS Standard Standaard verzending met UPS. Aflevering binnen 5 werkdagen in vrijwel heel de EU, afhankelijk van de bestemming. Nederland en België 1 werkdag.
    UPS Express Saver Aflevering op de volgende werkdag overdag in vrijwel alle grote EU-steden.
    UPS Express Aflevering op de volgende werkdag voor 10:30 uur of 12:00 uur in vrijwel alle grote EU-steden.
    PostNL Standaard Standaard verzending met PostNL. Aflevering op de volgende werkdag en zaterdag.
    DHL Express Aflevering 1 tot 2 werkdagen overdag in vrijwel alle grote EU-steden.
    DPD Standard Standaard verzending met DPD. Aflevering binnen 2 tot 3 werkdagen in Nederland en België.
    Bezorging op ophaalpunt Aflevering op een ophaalpunt van PostNL, DHL, DPD of UPS de volgende werkdag. Je kan zelf het gewenste ophaalpunt kiezen.

    Wij kunnen niet verzenden naar postbussen en Army Post Office (APO) en Fleet Post Office (FPO) -adressen.
    Levertijden zijn een indicatie en hier kunnen geen rechten aan worden ontleend.
    Bezorging naar afgelegen gebieden zoals eilanden en skidorpen kan voor extra verzendtijd zorgen.
    Beschikbare verzendwijze kunnen variëren per land en producttype.

  • Bestelling Afhalen

    Wil je je bestelling afhalen in de winkel? Plaats dan je bestelling in onze webshop en geef in het opmerkingenveld, boven de bestelknop, aan dat je je producten zelf wilt afhalen. Geef ook aan welke datum je het wilt afhalen. Als bezorgmethode kun je voor Gratis Thuisbezorging kiezen. Bij het afhalen is er helaas geen gelegenheid tot passen of advies.

    Afhalen kan alleen tijdens openingstijden van onze klantenservice en/of showroom.

  • Zending Volgen
    Als wij je bestelling verzonden hebben ontvang je ’s avond een track & trace e-mail. In deze e-mail ontvang je een trackingcode en link naar de bezorger waarmee je de zending kunt volgen.
  • Bezorging Wijzigen

    Wij kunnen je bezorging wijzigen zolang je nog geen verzendbevestiging hebt ontvangen. Is je bestelling reeds onderweg dan kunnen wij je bezorgmethode of adres niet meer wijzigen. In veel gevallen kun je een account aanmaken bij de bezorgdienst en zelf aangeven dat je het leveringsadres of bezorgtijd wilt wijzigen. Lukt dit niet neem dan contact op met de pakketdienst om je wijzigingen door te geven:

    UPS Klantenservice
    0900 2255 877 (lokaal tarief)

    PostNL Klantenservice
    0900 09900 (lokaal tarief)

  • Bezorging op een bedrijfs,- hotel- of vakantieadres

    Wij kunnen verzenden naar bedrijfs,- hotel- of vakantieadressen. Hou wel rekening met de onderstaande punten:

    • Als je de bestelling op een adres, anders dan een woonadres, laat bezorgen zorg dan dat een eventuele receptie of collega op de hoogte is van je bestelling.
    • Laat je een pakket naar je vakantieadres bezorgen hou dan voldoende tijd aan om eventuele vertraging in bezorging op te vangen. Als het pakket wordt bezorgd nadat je reeds bent vertrokken zul je zelf het doorsturen of retourneren moeten organiseren.
    • Als het pakket door de receptie / conciërge / medewerker is aangenomen en ondertekend, op het opgegeven adres, beschouwen wij het pakket als bezorgd. Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor de succesvolle interne postbezorging of het intern kwijtraken van het pakket.
    • Bij verzending buiten de EU moet er in de meeste gevallen BTW en importkosten betaald worden bij bezorging. Stem dit van te voren af met de persoon die het pakket in ontvangst zal nemen.
  • Speciale bezorg instructies

    Wij kunnen helaas geen speciale instructies doorgeven aan de pakketbezorger. Het heeft dus geen zin om dit soort instructies in ons opmerkingveld te vermelden. Indien de zending via UPS verloopt heb je wel de mogelijkheid om een UPS My Choice account aan te maken. Zodra het pakket in het UPS verzendtraject is kun je via je je UPS account zelf speciale instructies doorgeven. Wij kunnen niet garanderen dat deze instructies worden opgevolgd.

    Bij speciale instructies verschuift de verantwoordelijkheid voor de zending in sommige gevallen van ons naar jou. Bijvoorbeeld; jij geeft de instructie aan de bezorger om het pakket bij de voordeur achter te laten. De bezorger zet het pakket voor de deur en het wordt gestolen. Wij kunnen in dat geval niet verantwoordelijk worden gehouden voor de schade.

  • Niet Thuis?
    Ben je niet thuis tijdens bezorging dan wordt een briefje achtergelaten door de pakketbezorger. Volg de instructies van de bezorgingsdienst om een 2e leverpoging in te plannen of om de bestelling af te halen bij een afhaalpunt.
  • Pakket niet ontvangen

    Heb je je pakket niet ontvangen check dan volgende dingen.

    Controleer de track & trace code
    In onze verzendbevestiging heb je een link ontvangen naar de track & trace gegevens van je pakket. Bekijk hier wat de status van je zending is. Misschien heeft de bezorger een onverwachte vertraging opgelopen of ligt het pakket op een pick-up point op je te wachten

    Controleer het bezorgadres
    Klopt het bezorgadres wat je hebt opgegeven?

    Controleer je post
    Controleer of je een briefje in de brievenbus hebt ontvangen van de bezorger. Misschien was je tijdens de eerste poging niet thuis.

    Controleer rondom je huis
    Hoewel dit zeker niet de bedoeling is komt het helaas wel eens voor dat een bezorger je pakketje in de tuin, schuur, enz achterlaat.

    Vraag het na bij je huisgenoten en buren
    Zijn er meerdere mensen die het pakket op je adres kunnen aannemen check dan even of iemand het namens jou heeft aangenomen. Informeer ook, indien mogelijk, bij je directe buren.

    Als het pakket alsnog niet is aangekomen neem dan binnen 5 werkdagen na de vermelde bezorgdatum contact op met onze klantenservice . Wacht niet te lang met melden want hoe langer je wacht hoe lastiger het wordt je pakket bovenwater te krijgen. Maak de melding altijd direct aan ons, meldingen via de pakketbezorger komen niet altijd (optijd) bij ons terecht.

  • Bestelling geweigerd of niet afgehaald op pickup point

    Binnen de EU
    Als een zending binnen de EU wordt geweigerd of niet wordt afgehaald op het pickup point dan wordt deze in de meeste gevallen automatisch aan ons geretourneerd. Als het niet automatisch wordt geretourneerd neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice.
    Nadat het pakket retour is kunnen wij je het aankoopbedrag terug betalen of nogmaals toesturen. Let op, om he pakket een 2e keer op te sturen rekenen wij verzendkosten.

    Buiten de EU
    Indien het bezorgadres zich buiten de EU bevindt is de klant de importeur en verantwoordelijk voor het betalen van de inklaringskosten. Het weigeren van de zending of niet afhalen laat deze kosten niet vervallen. Pakketten worden niet automatisch aan ons geretourneerd. 
    Wil je de zending toch weigeren neem dan contact op met onze klantenservice. Hou er rekening mee dat wij de inklaringskosten, weder-invoerkosten en verzendkosten moeten inhouden op je terugbetaling.

  • Beschadigd Pakket

    Wij adviseren je om altijd de verpakking van het pakket te controleren voordat je voor ontvangst tekent. Bij substantiële schade aan het pakket (karton of tape) raden wij je aan het pakket te weigeren en contact op te nemen met onze klantenservice.

    Heb je al getekend voor ontvangst? Geen probleem, maak dan enkele foto’s van de doos voordat je het product gaat controleren op schade. Bij schade aan de doos en het product adviseren wij je direct contact op te nemen met de klantenservice. Gooi de beschadigde doos niet weg, deze kan nog nodig zijn voor het onderzoek van de vervoerder.

    Inspecteer je product na ontvangst goed. Als je product reeds defect of incompleet is bij ontvangst meld dit dan voor gebruik en zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst. Wij zullen het ontbrekende onderdeel kosteloos nasturen of in het geval van een defect kosteloos het product omruilen.

  • Bijzondere Producten

    Airbag cilinders: wij zijn niet in staat om airbag cilinders te versturen met UPS. Dit product wordt vanwege een verhoogd risico niet geaccepteerd voor verzending. Als je bestelling een Airbag cilinder bevat zullen wij je bestelling via een andere transporteur toesturen. De levertijd kan hierdoor in sommige gevallen iets langer worden. Uiteraard ontvang je hiervan gewoon een verzendbevestiging met tracking code.

  • Verpakking

    Wij vinden het erg belangrijk dat producten nieuw en onbeschadigd bij je aankomen. Voor het verzenden van je bestelling gebruiken we enkel de beste verpakkingen.

    Ski's en Snowboards:
    7 mm dubbele golf karton

    Andere producten:
    4 mm dubbele golf karton

    Alle producten worden handmatig gepickt en verpakt in ons magazijn. Bij ski's verpakken wij het paar ook altijd nog in cellofaanwrap om zo schade door wrijving en vocht te voorkomen.

  • Internationale verzendingen

    Wij verzenden wereldwijd. In de checkout kun je jouw land kiezen en krijg je de verzendkosten te zien. Staat je land er niet tussen neem dan contact op met onze klantenservice.

    Wil je dat wij naar remote areas versturen zoals het noorden van Groenland of Spitsbergen neem dan eerst contact op met onze klantenservice.

  • Verzending naar niet-EU landen en BTW

    Voor klanten van niet-EU landen (bijvoorbeeld: Zwitserland, Noorwegen, Canada, Verenigde Staten en Japan) wordt de BTW automatisch op je totaalprijs in mindering gebracht. Tijdens het afronden van je bestelling zie je nogmaals: €0,- BTW, weergegeven bij je totale bestelbedrag.

    Houd er rekening mee dat de BTW van het land van bezorging + de importheffingen bij aflevering bij je in rekening worden gebracht.

    • Zwitserland (vanaf januari 2024): 8,1% BTW + 25 CHF heffing
    • Noorwegen (vanaf oktober 2012): 25% BTW + NOK 165.00 heffing

    BELANGRIJK
    1. Voor de juiste weergave van de verzendkosten moeten het bezorgadres en land correct zijn ingevuld.
    2. Het is voor ons niet mogelijk alle douaneregels ter wereld bij te houden. Informeer jezelf daarom altijd goed om onverwachte importkosten te voorkomen. Wij zijn niet verantwoordelijk voor bijkomende import- en douanekosten.

    Rusland
    Voor verzendingen naar Rusland hebben wij de volgende gegevens nodig:

    1. Volledige naam (voor-, achternaam van de koper)
    2. Telefoonnummer
    3. Paspoortnummer
    4. Een kopie van het paspoort

    Wij versturen geen bestelling naar Russische privé adressen. Wij hebben dus te allen tijden een zakelijk bezorgadres nodig.