Laden...

Customer Service

< Customer Service

Retourneren

  • Zo werkt retourneren in het kort

    Is het product toch niet wat je er van verwacht dan mag je het uiteraard gewoon terugsturen. Laat ons binnen 15 dagen weten dat je je bestelling wilt retourneren. Je hoeft hiervoor geen reden op te geven (maar we zouden het waarderen als je dat wel doet). Nadat je ons hebt laten weten dat je je bestelling wilt retourneren heb je nog 15 dagen de tijd om het daadwerkelijk terug te sturen.

    De 4 belangrijkste retourpunten op een rij:*

    1. Gratis retourneren binnen 15 dagen vanuit Oostenrijk, België, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Luxemburg, Nederland, Spanje en Zweden. Vraag hiervoor een retourlabel aan via onderstaande knop. Retourneren vanuit andere landen is op eigen kosten.
    2. Je ontvangt het volledige aankoopbedrag, inclusief standaard verzendkosten (binnen de EU, UK, CH en NO), terug binnen 5 werkdagen na retourontvangst, mits het product in originele staat is.
    3. Ruilen? Stuur je bestelling retour en bestel het nieuwe product op onze website.
    4. Maatwerk producten zoals ski’s waar de bindingen naar jouw specificaties op zijn geboord kunnen niet worden geretourneerd.

    * Wij houden het retourproces graag simpel en daarom hebben wij de belangrijkste punten hier voor je op een rij gezet. Wil je al je wettelijke rechten en plichten weten lees dan: Voorwaarden en Uitsluitingen

     

    Een gratis retour kan alleen aangemeld worden bij retouren vanuit de bovenstaande landen.

  • Terugbetalen

    Na ontvangst van je retourzending betalen we je binnen 5 werkdagen terug. Wij betalen altijd terug naar het betaalmiddel waarmee je zelf de bestelling hebt geplaatst. Heb je betaald met een cadeaubon dan ontvang je een nieuwe cadeaubon met dezelfde waarde.

    Wij betalen het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten terug. Heb je voor een bijzondere levering gekozen zoals een express-zending dan vergoeden wij niet de meerprijs voor deze service.

  • Omruilen

    We hebben er bij Snowcountry voor gekozen om geen gebruik te maken van (om)ruilen. We vinden namelijk dat een ruilprocedure voor zowel jou als klant als ook voor ons vaak een onnodig omslachtig proces is.

    Wil je graag een andere maat of product? Retourneer dan het oude product en plaats via onze website vervolgens een nieuwe bestelling. Het openstaande bedrag van je retourzending wordt na ontvangst gewoon aan je teruggestort. Op deze manier heb je razendsnel het gewenste product in huis en hoef je niet te wachten tot wij het product hebben omgeruild, dit voorkomt fouten en eventuele teleurstellingen.

  • Kosten retourneren

    Gratis retourneren: Oostenrijk, België, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Luxemburg, Nederland, Spanje en Zweden. Om hier gebruik van te maken vraag je een gratis retourlabel aan.
    Op eigen kosten retourneren: Alle overige landen. Wij schatten deze kosten binnen de EU tussen de € 7,- en € 20,- voor kleine pakketten en tussen de € 15,- en € 40,- voor ski’s en snowboards.

     Retourneren van buiten de EU:
    1. Retourneer je van buiten de EU dan kunnen wij reeds betaalde import- en douanekosten niet vergoeden. In sommige gevallen kun je deze kosten terugvragen bij de douane, informeer goed bij de vervoerder en/of douanedienst hoe je hiervoor in aanmerking kunt komen.
    2. Verzending is op eigen kosten.
    3. Geef bij de vervoerder altijd aan dat het een retourzending is.
    4. Vermeld altijd op de verzendfactuur: RETURN SHIPMENT FOR ECOMMERCE ORDER WITH UPS/DPD +[het originele UPS/DPD trackingnummer waarop je het pakketje hebt ontvangen].
    5. Vermeld altijd op het pakket: 'Customs code 604, Return Goods - full exemption'.
    6. Voeg een kopie van de originele Snowcountry factuur toe. Streep artikelen door die je niet retourneert.
    7. Pakketten waarvoor wij importkosten moeten betalen worden geweigerd of bij je in rekening gebracht.
  • Retour sturen

    Retourneren vanuit Oostenrijk, België, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Luxemburg, Nederland, Spanje en Zweden

    Meld je retour aan via onderstaande knop, dan ontvang je van ons een gratis PostNL/DPD retourlabel (bij grote pakketten zal de retour verzorgd worden door UPS). Gebruik de kartonnen doos die je van ons hebt ontvangen en verwijder alle originele verzendstickers. Vermeld je ordernummer zodat wij weten dat het jouw bestelling is. Plak je ontvangen PostNL/DPD retourlabel op onze kartonnen doos en geef je pakket af bij het voor jou dichtstbijzijnde inleverpunt van de betreffende vervoerder (alle PostNL pakketpunten, alle DPD Pickup Parcelshops). Geen PostNL of DPD Shop in de buurt? Neem even contact met ons op, dan kijken we of we een andere oplossing kunnen vinden. Stuur niet zomaar het pakketje zonder ons retourlabel via een normaal postkantoor op, we betalen in dat geval geen verzendkosten van de retourzending terug.

    Een gratis retour kan alleen aangemeld worden bij retouren vanuit de bovenstaande landen.

    Retourneren vanuit overige landen

    Retourneer je vanuit een land waar retourneren niet gratis is stuur het product dan goed verpakt naar:

    Snowcountry
    Stoutenburgerlaan 17b
    3836 PC Stoutenburg-Noord
    Nederland

    De verzending is dan op eigen kosten en verantwoordelijkheid. Wij adviseren je daarom te kiezen voor een traceerbare en verzekerde verzending en het verzendbewijs goed te bewaren. Vergeet niet je ordernummer bij je retourzending te vermelden.

     Retourneren van buiten de EU:
    1. Retourneer je van buiten de EU dan kunnen wij reeds betaalde import- en douanekosten niet vergoeden. In sommige gevallen kun je deze kosten terugvragen bij de douane, informeer goed bij je vervoerder en/of douanedienst hoe je hiervoor in aanmerking kunt komen.
    2. Verzending is op eigen kosten.
    3. Geef bij de vervoerder altijd aan dat het een retourzending is.
    4. Vermeld altijd op de verzendfactuur: RETURN SHIPMENT FOR ECOMMERCE ORDER WITH UPS/DHL +[het originele UPS/DHL trackingnummer waarop je het pakketje hebt ontvangen].
    5. Vermeld altijd op het pakket: 'Customs code 604, Return Goods - full exemption'.
    6. Voeg een kopie van de originele Snowcountry factuur toe. Streep artikelen door die je niet retourneert.
    7. Pakketten waarvoor wij importkosten moeten betalen worden geweigerd of bij je in rekening gebracht.

    Afgeven bij ons magazijn
    Je mag het product ook zelf bij ons afgeven. Wij zullen de retour vervolgens via de normale procedure verwerken.

  • Retourvoorwaarden en Uitsluitingen

    Herroepingstermijn:

    1. Je hebt 15 dagen de tijd om het product te beoordelen zoals je in een winkel ook zou kunnen doen.
    2. De 15 dagen beoordelingstermijn gaan in op de dag nadat jij, of een door jou aangewezen derde, de bestelling hebt ontvangen.
    3. Wordt je bestelling in delen geleverd dan gaat je herroepingstermijn in nadat je je bestelling compleet hebt.
    4. Valt de 15e dag in het weekend of op een feestdag dan schuift de termijn door naar de eerste werkdag.

    Maak gebruik van het herroepingsrecht:

    1. Is het product niet wat je er van verwacht dan kun je ons binnen 15 dagen laten weten dat je de koop wilt ontbinden. Dit mag per e-mail, contactformulier, telefoon of met het modelformulier voor herroeping.
    2. Je hoeft ons geen reden te geven waarom je wilt herroepen (maar wij waarderen het wel als je het aan ons doorgeeft).
    3. Na herroepen heb je nog 15 dagen om het product naar ons terug te sturen.
    4. Retourneer het product compleet, in de originele staat en voor zover mogelijk in de originele verpakking. Zitten er labels aan het product knip deze er dan niet af.
    5. Om je bestelling te kunnen herroepen mag het product alleen beoordeeld zijn zoals je in een winkel zou kunnen doen. Je mag het product niet gebruiken of beschadigen voorbij hetgeen nodig is om het product te beoordelen. Doe je dit wel dan kunnen wij de waardevermindering die hierdoor is ontstaan op je terugbetaling inhouden of bij je in rekening brengen.

    Uitsluitingen
    Producten en diensten die je niet onder het herroepingsrecht kunt retourneren:

    1. Artikelen die naar jouw specificaties zijn aangepast. Denk hierbij in het bijzonder aan ski’s waar wij volgens jouw maatspecificaties skibindingen op hebben gemonteerd; stijgvellen die wij al op maat voor je hebben gesneden; ski’s waar we naar jouw specificaties Quiver Killer Inserts in hebben gemonteerd. Demo-skis met een niet op maat gemonteerde binding en ski's met een zogenaamde rail-binding vallen niet onder deze uitzondering.
    2. Digitale en fysieke cadeaubonnen
    3. Aanvullende diensten zoals express-verzending en bindingmontage.
    4. Hygiënische producten of producten met een gezondheidsrisico waar de verzegeling van verbroken is.
    5. Producten met beperkte houdbaarheid.
    6. Zakelijke klanten die op basis van een offerte bestellen.

    Aankopen in de winkel:
    Voor artikelen welke zijn aangeschaft in de showroom geldt in principe dezelfde voorwaarden als een online aankoop. Let herbij wel op dat wij enkel producten kunnen aannemen welke voorzien zijn van de originele verpakking en maatwerkproducten zoals ski- snowboardschoenen kunnen niet retour. 

    Herroepingsformulier
    Je kunt je herroeping via e-mail, contactformulier of telefoon doorgeven maar je mag ook het modelformulier voor herroeping gebruiken. Dit formulier is niet verplicht en ook zonder dit formulier geldt je herroepingsrecht. Download het herroepingsformulier

  • Status retourzending
    Als je gebruik hebt gemaakt van ons retourlabel kun je met de trackingcode de retourzending volgen. Gemiddeld duurt het 3 werkdagen voordat de retourzending bij ons aankomt. Vervolgens verwerken wij de retour in 1 tot 3 werkdagen. Je ontvangt een e-mail van ons wanneer de retour is verwerkt.