0 € 0,00
  • De Freeride, Tour en splitboard experts.
  • Altijd > 5000 producten in voorraad
  • Voor 16:30 besteld, morgen in huis*.
  • Gratis retouren*
Remove bar

Einde van het Seizoen: tot 50% korting op de Winter 18/19 collectie!

< klantenservice

Garantie en Reparatie

  • Artikel defect of incompleet ontvangen

    Inspecteer je product na ontvangst goed. Als je product reeds defect of incompleet is bij ontvangst meld dit dan voor gebruik en zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst. Wij zullen het ontbrekende onderdeel kosteloos nasturen of in het geval van een defect kosteloos het product omruilen.

  • Wettelijke garantie – minimaal 2 jaar

    Op alle producten bieden wij de wettelijke garantie op fabricagefouten bij normaal gebruik. Dit betekent dat je het product gedurende de verwachte levensduur zonder problemen moet kunnen gebruiken. Als minimum levensduur hanteren wij 2 jaar voor al onze producten tenzij expliciet anders vermeld op de productpagina.

    Garantie na 2 jaar

    In sommige gevallen kan er na 2 jaar ook nog sprake zijn van garantie op fabricagefouten. Neem contact met ons op om te bespreken wat de mogelijkheden zijn.

  • Extra Fabrieksgarantie
    Sommige merken bieden extra fabrieksgarantie. De voorwaarden verschillen per merk en ook het aanmelden van de garantie kan per merk wisselen. Als dit van toepassing is zit er een garantiekaart van de fabrikant bij het product met de aanmeldprocedure en voorwaarden.
  • Wat niet onder garantie valt

    Je kan altijd een verzoek tot garantie bij ons aanmelden maar onderstaande schadevormen vallen in de regel niet onder de wettelijke- of fabrieksgarantie:

    1. Normale slijtage van het product.
    2. Schade door impact.
    3. Schade ontstaan door incorrect gebruik, misbruik of verwaarlozing.
    4. Schade ontstaan door incorrect monteren of instellen van de bindingen.
    5. Schade ontstaan door skiliften.
    6. Gebruiksschade.
    7. Schade door wijzigingen of reparaties aan het product.
    8. Schade ontstaan door zaken die niet te maken hebben met materiaal of productie.
    9. Schade ontstaan door smeermiddelen of lijmsoorten.
    10. Defecten veroorzaakt door transport of opslag van het product.
    11. Defecten of schade veroorzaakt door onjuist gebruik of slecht onderhoud.
    12. Schade door het niet naleven van de aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing.
    13. Schade door wijzigingen of reparaties aan het product.
    14. Eventuele schades veroorzaakt door scherpe voorwerpen, door draaien, samendrukking, vallen, abnormaal gebruik of een andere incorrecte handelwijze.

    Heeft jouw schade één van bovenstaande oorzaken dan kunnen wij niet garanderen dat je probleem onder garantie wordt opgelost.

  • Garantie Aanvragen

    Meld het defect zodra je het constateert om verdere schade te voorkomen. Snowcountry is altijd je eerste aanspreekpunt voor garantieaanvragen.

  • Garantie afhandeling binnen de EU, NO en CH

    Nadat wij je aanvraag hebben ontvangen zullen wij proberen een eerste inschatting te geven van het probleem en eventuele oplossing. Je ontvangt van ons een retourlabel waarmee je het product gratis aan ons kunt retourneren.

    Het defect valt binnen de garantie
    Wij sturen het product op naar de leverancier of geautoriseerde reparateur om het product te laten repareren.

    De afhandeling hiervan duurt gemiddeld 2-3 weken en wij houden je zo goed mogelijk op de hoogte van de status. Als reparatie niet mogelijk blijkt zullen we je een vervangend product leveren.
    De afhandeling van een goedgekeurde garantieclaim is kosteloos en proberen wij met zo min mogelijk overlast voor jou af te handelen.

    Het defect valt buiten de garantie
    Als de reparateur of leverancier beoordeelt dat de schade niet onder garantie valt dan zullen wij je hiervan op de hoogte brengen en de handling, herstel- of vervangingskosten met je overleggen.

  • Garantie afhandeling buiten de EU, NO en CH

    Nadat wij je aanvraag hebben ontvangen zullen wij proberen een eerste inschatting te geven van het probleem en eventuele oplossing. Je kunt het product vervolgens op eigen kosten aan ons retourneren. Ook kan het in sommige gevallen voorkomen dat wij je doorverwijzen naar de fabrikant of leverancier in je eigen land voor een snellere afhandeling. Uiteraard blijven wij je aanspreekpunt.

    Het defect valt binnen de garantie
    Wij sturen het product op naar de leverancier of geautoriseerde reparateur om het product kosteloos te laten repareren.

    De afhandeling hiervan duurt gemiddeld 2-3 weken en wij houden je zo goed mogelijk op de hoogte van de status. Als reparatie niet mogelijk blijkt zullen we je een vervangend product leveren. Let op, om het gerepareerde product weer bij jou terug te krijgen kunnen wij verzendkosten rekenen.

    Het defect valt buiten de garantie
    Als de reparateur of leverancier beoordeelt dat de schade niet onder garantie valt dan zullen wij je hiervan op de hoogte brengen en de herstel- of vervangingskosten met je overleggen.

  • Garantie op B-Keuze, Outlet en Demo producten
    Op B-Keuze en outlet producten heb je normale garantie. Er zijn dus geen extra regels of uitsluitingen op van toepassing tenzij expliciet anders vermeld op de productpagina. Op gebruikte demo producten kan een beperkte garantie gelden. Dit wordt vermeld op de productpagina.
Klantenservice
Wat onze klanten zeggen
Ontvang de beste aanbiedingen als eerste
Betalingsopties
Verzendmethoden
Social media