Laden...

Customer Service

< Customer Service

Bestellen

  • Voorraadstatus
    Alle producten die je op onze website kunt bestellen hebben wij in eigen voorraad liggen. Uitzondering hierop zijn pre-order producten. Als het een pre-order product betreft wordt dit duidelijk aangegeven op de productpagina.
  • Pre-order
    Producten met de status Pre-Order zijn nog niet leverbaar maar kun je wel alvast bestellen en reserveren. Zo weet je zeker dat je het nieuwste model als één van de eerste zult ontvangen. De verwachtte leverdatum wordt op de productpagina weergegeven. Wij proberen deze datum zo nauwkeurig mogelijk aan te geven maar we kunnen het niet altijd garanderen.
  • Internationale bestellingen
    • Wij verzenden over de hele wereld. 
    • De verzendkosten zie je in de checkout voordat je de bestelling afrond. 
    • De levertijd naar jouw land kun je terugvinden op de website van UPS: UPS Calculator (Gebruik als afzendadres: Stoutenburg - 3836 - Nederland). 
    • Bestel je van buiten de EU dan betaal je geen BTW in onze webshop.

    Bestel je van buiten de EU, CH of NO houd dan rekening met de volgende zaken:

    1. Verzendkosten worden getoond in de checkout nadat je het bezorgland hebt geselecteerd.
    2. De levertijd naar jouw land kun je terugvinden op de website van UPS: UPS Calculator (Gebruik als afzendadres: Stoutenburg - 3836 - Nederland)
    3. Je betaalt niet de 21% Nederlandse BTW.
    4. Er kan bij levering BTW, importkosten en handelingskosten gerekend worden. Hoeveel dit is hangt af van de regels van jouw land, informeer je dus goed om onverwachte kosten te vermijden. Wij zijn niet verantwoordelijk voor deze kosten en kunnen deze in geen geval vergoeden. Lees meer over BTW in dit artikel.
    5. Retourneren van de producten, ook in het geval van een garantieaanvraag, is op eigen kosten.
    6. Als je je product retourneert vergoeden wij niet de originele (express) verzendkosten.
    7. Airbag cilinders en producten met airbag cilinders kunnen niet buiten Europa worden verstuurd.
  • Bestellen vanuit de VS

    Bestelling naar de Verenigde Staten worden in 2 tot 3 werkdagen geleverd. De verzendkosten zijn afhankelijk van het type pakket en worden in de checkout getoond voordat je de bestelling afrond.

    1. Verzendkosten worden getoond in de checkout nadat je het bezorgland hebt geselecteerd.
    2. De exacte levertijd naar jouw woonplaats kun je berekenen op de website van UPS: UPS Calculator (Gebruik als afzendadres: Stoutenburg - 3836 - Nederland - Express Saver)
    3. Je betaalt niet de 21% Nederlandse BTW.
    4. Je bent zelf verantwoordelijk voor de eventuele BTW-, import- en douanekosten. Wij kunnen deze in geen geval terugbetalen.
    5. Retourneren van de producten, ook in het geval van een garantieaanvraag, is op eigen kosten.
    6. Als je je product retourneert vergoeden wij niet de originele (express) verzendkosten.
    7. Bestel je ski’s inclusief bindingen dan kunnen wij deze niet voor je monteren. De ski’s plus bindingen worden ongemonteerd naar je opgestuurd.
    8. Airbags en airbag cilinders kunnen wij niet naar de VS versturen.


    Dollar prijs
    In onze webshop reken je af in Euro’s (€) of Engelse Ponden (£). De uiteindelijke prijs die je in Dollars ($) betaald is afhankelijk van de valutakoers die jouw creditcardmaatschappij of Paypal ten tijde van je bestelling rekent.

    BTW, import- en douanekosten

    Onderstaande informatie verstrekken wij op basis van een best effort en hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. Douaneregels kunnen regelmatig wijzigen dus het kan zijn dat deze informatie niet meer (volledig) correct is. Zorg er voor dat je je goed informeert om onverwachte kosten te voorkomen. Wij zijn niet verantwoordelijk voor onverwachte importkosten.

    Bestelwaarde < $ 800,-
    Als je bestelling inclusief verzendkosten een waarde heeft onder de $800,- dan betaal je geen BTW. In de meeste gevallen betaal je ook geen import- of douanekosten maar dit kan van staat tot staat verschillen.

    Bestelwaarde ≥ $ 800,-
    Bestel je voor $800 of meer dan kan er BTW, import- en douanekosten doorberekend worden. Deze kosten worden door de vervoerder automatisch bij je in rekening gebracht. Deze kosten kunnen wij in geen geval terugbetalen.

    Meer informatie
    https://www.cbp.gov/trade/basic-import-export/internet-purchases
    https://www.cbp.gov/newsroom/national-media-release/de-minimis-value-increases-800
    https://www.paypal.com/au/smarthelp/article/where-can-i-find-paypal's-currency-exchange-rates-faq1976
    https://hts.usitc.gov/

  • Bestelling Plaatsen

    Heb je je keuze gemaakt? Dan ben je nog maar een paar stappen verwijderd van bezorging.

    1. Plaats het product in je Winkelwagen
    2. Ga door naar afrekenen
    3. Vul je persoonlijke gegevens in
    4. Geef aan of je gelijk een account wilt aanmaken. Dit is niet verplicht.
    5. Kies je gewenste betaal- en bezorgmethode
    6. Ga akkoord met de algemene voorwaarden
    7. Plaats de bestelling en voer je betaalgegevens in

    Na bestelling ontvang je van ons, binnen enkele minuten, een orderbevestiging per e-mail. Op deze orderbevestiging staan alle door jou bestelde producten inclusief eventuele gratis producten. Controleer de bevestiging altijd goed en als er iets niet klopt neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
    De verzendbevestiging ontvang je op de dag van verzending in de loop van de avond.

  • Bestelling wijzigen

    Wil je je bestelling wijzigen neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Wij kunnen je bestelling niet meer wijzigen na verzending.

    Ski’s met bindingen
    Heb je ski’s met bindingen en montage besteld dan kunnen wij de bestelling alleen nog wijzigen als wij de bindingen nog niet gemonteerd hebben.

  • Bestelling Annuleren

    Zolang je bestelling nog niet verstuurd is kun je deze annuleren. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice.

    Ski’s met bindingen
    Als je ski’s met bindingen hebt besteld is het van belang dat je je bestelling annuleert voordat deze gemonteerd zijn. Als je ski’s al gemonteerd zijn dan is de bestelling niet meer te annuleren.

  • Ski’s met bindingen bestellen

    Binding kiezen en toevoegen
    Als je ski’s samen met skibindingen bestelt profiteer je van een extra scherpe set-prijs. Om hier gebruik van te maken kies je eerst de ski die je wilt en klik je op de knop:


    Wij geven vervolgens 3 aanbevolen bindingen weer op basis van de ski die je hebt gekozen. Je kunt uiteraard een andere binding kiezen in de categorieën Alpine, Tour of Tech/Pin.

    Gratis skibinding montage
    Bij aanschaf van ski’s met skibindingen is de montage kosteloos. Om de bindingen op de ski’s te kunnen monteren hebben wij alleen jouw skischoenmaat in millimeters nodig. Op de zijkant van de hak van je skischoen staat in het plastic de millimetermaat. Deze millimetermaat kun je aan ons doorgeven via het Opmerkingenveld boven de bestelknop in de checkout.

    Skischoen zoollengte aflezen
    Heb je de schoenmaat niet bij de hand dan kun je alsnog gewoon bestellen. Wij sturen je een e-mail waarin we je om je schoenmaat vragen. Je kunt hierop antwoorden wanneer het jou uitkomt.

    Een andere optie is dat je de mondo maat van je skischoen doorgeeft. In dat geval moeten wij ook altijd het merk en model van de skischoen weten. Dan kunnen wij de millimetermaat erbij zoeken. Je kunt deze gegevens achterlaten in het opmerkingenveld of je kunt deze onder vermelding van je bestelnummer naar ons mailen.

    Afwijkende montage
    Wij monteren al onze ski’s standaard op het aanbevolen (recommended) montagepunt. Mocht je hiervan willen afwijken geef dit dan aan in het opmerkingenveld. Wil je verder advies m.b.t. skimontage neem dan contact op met onze klantenservice.

    Afstelling en DIN

    Let op! Als je bij ons een ski koopt en de binding laat monteren door ons, dan wordt deze gemonteerd op de zoollengte van je schoen (wij monteren enkel op basis van de door jou verstrekte gegevens). De ski wordt niet afgesteld op individuele behoeftes aangezien wij niet jouw skischoen hebben om de fijn afstelling mogelijk te maken. Wij willen het niet op ons geweten hebben dat de ski niet goed staat afgesteld en door ons toedoen blessures kunt oplopen. In nagenoeg ieder gebied stellen de winkels de ski af voor een fooi. Veiligheid mag nooit in het geding komen. Wij adviseren de binding af te laten stellen in een lokale skiwinkel. Je kunt de fijn afstelling uiteraard ook zelf doen. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de correcte afstelling van je bindingen.

    Kom je er niet uit dan kun je natuurlijk altijd contact opnemen met onze klantenservice.

    Skibindingen en de Verenigde Staten en Canada

    Bestel je ski’s plus bindingen vanuit de V.S. of Canada dan kunnen wij de bindingen wegens aansprakelijkheid niet voor je monteren. Uiteraard kun je deze producten wel gewoon bestellen, ze worden dan ongemonteerd bij je geleverd.

  • Snowboard met bindingen bestellen

    Binding kiezen en toevoegen
    Als je een snowboard samen met snowboardbindingen bestelt profiteer je van een extra scherpe set-prijs. Om hier gebruik van te maken kies je eerst het snowboard dat je wilt en klik je op de knop + SNOWBOARD BINDING.
    Snowboard binding

    Wij geven vervolgens 3 aanbevolen bindingen weer op basis van het snowboard dat je hebt gekozen. Je kunt uiteraard een andere binding kiezen op basis van je eigen filter voorkeuren.

    Snowboardbindingen worden niet door ons op het snowboard gemonteerd.

  • Problemen bij bestellen

    De eerste bestelpoging is mislukt en nu is het product niet meer op voorraad

    Op het moment dat je het betaalproces start wordt er voorraad voor je gereserveerd. Als de betaling vroegtijdig wordt afgebroken kan het zijn dat de voorraad niet direct wordt vrijgegeven om opnieuw te bestellen. Als dit gebeurt en het product is na 5 minuten nog niet te bestellen neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Advies

    Heb je vragen over een product of heb je moeite een keuze te maken dan helpen wij je graag met advies. Wij hebben allemaal ervaring met freeriden, snowboarden en/of tourskiën en gebruiken veel van de door ons verkochte producten zelf ook. Aarzel niet om contact met ons op te nemen via helpdesk@snowcountry.nl of bel ons.

  • Zakelijke Bestellingen

    Wij bieden de mogelijkheid tot zakelijk bestellen voor bedrijven buiten Nederland. Als niet-Nederlandse zakelijke klant kan je op basis van een ‘intracommunautaire levering’ zonder BTW bestellen. Volg hiervoor de volgende stappen:

    1.) Maak een account aan op onze website met je zakelijke e-mailadres (dus geen Gmail, Hotmail, Outlook, etc.)
    2.) Stuur een e-mail naar helpdesk@snowcountry.nl met daarin het e-mailadres waarmee je je account hebt geregistreerd, je bedrijfsnaam en BTW-nummer.
    3.) Wij controleren de gegevens en passen je account aan naar het 0%-BTW tarief.
    4.) Na terugkoppeling van ons kun je bestellen in onze webshop en wordt de BTW in de checkout niet in rekening gebracht.

    Nederlandse bedrijven kunnen uiteraard gewoon bij ons bestellen en vervolgens de BTW terugvragen via de Belastingdienst.