0 € 0,00
  • De Freeride, Tour en splitboard experts.
  • Altijd > 5000 producten in voorraad
  • Voor 16:30 besteld, morgen in huis*.
  • Gratis retouren*
Remove bar

Contact

Contactgegevens

* Verplichte velden

Frequently Asked Questions

Betaling

  • Betaalmethodes

    Wij accepteren de volgende betalingsmethodes: iDeal, Mastercard, Visa, PayPal, IBAN-betaling. Je bestelling word pas verzonden als wij je betaling hebben ontvangen. Wij bieden geen remboursbetaling. Wil je op een andere manier betalen, neem dan contact op met onze helpdesk.

  • Prijs en korting

    Wij houden onze markt nauwlettend in de gaten en proberen altijd de best mogelijke prijs aan te bieden. Wij werken niet met geplande kortingsacties en kunnen je daarom ook niet vertellen wanneer een product een prijsverandering ondergaat. Heb je een product aangeschaft en ondergaat deze binnen 7 dagen na bestelling een prijsdaling dan matchen wij op terugwerkende kracht de prijs en crediteren wij het verschil.

    Over prijzen wordt niet onderhandeld, hier geloven wij ook niet in. Als wij dit wel zouden doen, betekent dit eigenlijk dat alles bij ons onderhandelbaar is en iemand die gewoon bij ons op de website bestelt dus benadeeld wordt. Iedereen is voor ons gelijk en even belangrijk.

    Onze filosofie is de beste wintersportwinkel van Europa te zijn d.m.v. het leveren van de mooiste producten, snelle levering, snelle respons op vragen, goede aftersales, garanties en uiteraard onze kennis.

  • BTW

    Al onze prijzen zijn inclusief 21% BTW. Voor klanten buiten de EU worden alle prijzen standaard weergegeven zonder BTW. De BTW wordt voor non-EU klanten bij bezorging samen met de importkosten verrekend.

    Voor klanten van niet-EU landen (bijvoorbeeld: Zwitserland, Noorwegen, Canada, Verenigde Staten) wordt de BTW automatisch op je retailprijs in mindering gebracht. Tijdens het afronden van je bestelling zie je nogmaals: €0,- BTW, weergegeven bij je totale bestelbedrag.

    Hou er nadrukkelijk rekening mee dat de BTW van het land van bezorging + de importheffingen bij aflevering bij je in rekening worden gebracht.

    Zwitserland (vanaf januari 2018): 7,7% VAT + heffing (2,5 % van BTW / minimum CHF 21)
    Noorwegen (vanaf Oktober 2012): 25% VAT + heffing (3,5 % van BTW/ minimum NOK 155.00)

    BELANGRIJK: Voor de juiste weergave van de kosten moeten het bezorgadres en land correct zijn ingevuld.

  • Export en BTW-teruggave

    Ga je een nieuw gekocht product exporteren naar een non-EU land, dan kun je bij ons de BTW terugvragen. Voor een succesvolle teruggave hebben wij altijd de originele papieren factuur nodig met een exportstempel van de douane. Je kunt deze opsturen naar:

    Snowcountry
    Stoutenburgerlaan 17b
    3836 PC , Stoutenburg-Noord (Amersfoort)
    Nederland

    * Zonder gestempelde papieren factuur kunnen wij geen BTW terugstorten.
    ** Wij kunnen enkel terugstorten op de betaalmethode waarmee de bestelling is voldaan.
    *** Het verwerken van een BTW-teruggave duurt maximaal 30 dagen.

  • B2B Betaling

    Wij bieden de mogelijkheid tot zakelijke betaling. Wij verzoeken je hiervoor een klant account aan te maken en ons jouw BTW-nummer te sturen. Wij zullen na de controle van je BTW-nummer en persoonsgegevens jouw account aanpassen naar het 0%-BTW tarief.

    Wij werken niet met offertes.

Bestelling

  • Bestelling wijzigen

    Wij adviseren je zo spoedig mogelijk contact op te nemen met onze helpdesk. Bestelling worden dagelijks verstuurd om 4 uur. Wij kunnen je bestelling niet meer aanpassen na verzending.

    Uitzondering
    Als je ski’s met bindingen besteld hebt is het van belang dat je de bestelling wijzigt voordat deze gemonteerd zijn. Dagelijks monteren wij bestelde ski’s vanaf 12.00. Wij kunnen je niet garanderen dat wij reeds gemonteerde ski’s nog kunnen aanpassen.

  • Ski montage

    Bij aanschaf van een ski met skibinding is de montage kosteloos. Om de bindingen op de ski’s te kunnen monteren hebben wij jouw skischoenmaat in millimeters nodig.

    Op de zijkant van de hak van je skischoen staat in het plastic de millimeter maat. Deze kun je zo aan ons doorgeven. (Zie afbeelding)

    Boot

    Een andere optie is dat je de mondo maat van je skischoen doorgeeft. In dat geval moeten wij ook altijd het merk en model van de skischoen weten. Dan kunnen wij de millimeter maat erbij zoeken. Je kunt deze gegevens achterlaten in het opmerkingenvak tijdens betaling of je kunt deze onder vermelding van je bestelnummer naar ons mailen.

    Wij monteren al onze ski’s standaard op het aanbevolen (recommended) montagepunt. Mocht je hiervan willen afwijken of wil je verder advies m.b.t. skimontage neem dan contact op met onze helpdesk.

  • Bestelling annuleren

    Zolang je bestelling nog niet verstuurd is kun je deze annuleren. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze helpdesk.

    Uitzondering
    Als je ski’s met bindingen hebt besteld is het van belang dat je je bestelling annuleert voordat deze gemonteerd zijn. Dagelijks monteren wij bestelde ski’s vanaf 12.00. Als je reeds gemonteerde ski’s wilt annuleren kunnen wij volledige teruggave van het aankoopbedrag niet garanderen.

  • Pre-Order

    Een Pre-Order is een bestelling van een product dat op het moment van bestellen nog niet leverbaar is. Met een Pre-order geeft Snowcountry de garantie dat het product wanneer deze op voorraad komt aan jou geleverd zal worden. De datum waarop het product beschikbaar is, wordt bekend gemaakt op de website van Snowcountry.

  • Backorder-Leverancier

    Heeft je bestelling de status backorder-leverancier dan betekent dit dat je product op het moment van bestellen niet bij ons in voorraad is. Wij hebben dit product al wel voor je besteld. In het geval van een backorder wordt er altijd contact met je opgenomen door een van onze servicemedewerkers.

Verzending

  • Verzending wijzigen
    Wij kunnen je verzending wijzigen zolang je nog geen verzendbevestiging hebt ontvangen. Is je bestelling reeds onderweg dan kunnen wij je verzending niet meer aanpassen. Voor het wijzigen van je verzending kun je contact opnemen met onze helpdesk.
  • Verzendmethodes
    VerzendmethodeBezorging
    UPS Standard Standaard verzending met UPS. Aflevering volgens schema binnen vijf dagen in heel Europa, afhankelijk van de bestemming
    UPS Express Saver Aflevering op de volgende werkdag overdag in vrijwel alle Europese businesscentra.
    UPS Express Aflevering op de volgende dag voor 10:30 uur of 12:00 uur op de meeste zakelijke adressen in Europa.
    DPD Standard Standaard verzending met DPD. Aflevering de volgende werkdag.
    DPD met zaterdaglevering Standaard verzending met DPD. Aflevering de volgende werkdag + zaterdag.
    Bezorging naar ophaalpunt Aflevering naar een ophaalpunt de volgende werkdag. je kan zelf je gewenste ophaalpunt kiezen.
  • Verzendkosten

    De verzendkosten voor alle bestemmingen vind je op onze verzendkostenpagina.

  • Levertijden

    Wij versturen iedere werkdag om 16:45 met UPS. Dit betekent dat als je voor 16:30 bestelt, jouw bestelling dezelfde dag verzonden wordt. Onze ervaring is dat het pakket in 97% van de gevallen de volgende dag bezorgd wordt.

    Ski montage
    Als je een ski met bindingen hebt besteld is dit een uitzondering, voor de montage hebben wij 1-2 werkdagen nodig afhankelijk van de drukte. Veel haast? Laat het ons even weten!

  • Afhalen

    Je kunt je bestelling ook afhalen op onze magazijnlocatie. Je kun dit aangeven bij jouw bestelling (in het opmerkingen vak) of je kunt hiervoor contact opnemen met onze helpdesk.

  • Verpakking

    Wij vinden het erg belangrijk dat producten nieuw en onbeschadigd bij je aankomen. Voor het verzenden van je bestelling gebruiken we enkel de beste verpakkingen.

    Ski's en Snowboards:
    7 mm dubbele golf karton

    Andere producten:
    4 mm dubbele golf karton

    Alle producten worden handmatig gepickt en verpakt in ons magazijn. Bij ski's verpakken wij het paar ook altijd nog in cellofaanwrap om zo schade door wrijving te voorkomen.

  • Verzendbevestiging

    Zodra je bestelling is ingepakt ontvang je van ons een verzendbevestiging met daarin het tracking nummer van je bestelling.

  • Bijzondere producten

    Airbag cylinders: wij zijn niet in staat om airbag cylinders te versturen met UPS. Dit product word vanwege een verhoogd risico niet geaccepteerd voor verzending. Als je bestelling een Airbag cylinder bevat zullen wij je bestelling via een andere transporteur toesturen. Uiteraard ontvang je hiervan gewoon een verzendbevestiging met tracking code. 

Bezorging

  • Bezorging wijzigen

    Wij kunnen je bezorging wijzigen zolang je nog geen verzendbevestiging hebt ontvangen. Is je bestelling in transit dan kunnen wij je bezorgmethode of adres niet meer wijzigen. Voor het wijzigen van het adres na de eerste afleverpoging kun je contact opnemen met de pakketdienst:

    UPS Customer Service
    0900 2255 877

    DPD Customer Service
    0900 3734 663

     

  • Pakketbezorging

    Voor bezorging naar een privé adres moet altijd getekend worden door de ontvanger. Door de gemiddelde waarde van onze verzending staan wij niet toe dat bezorgers bestellingen achterlaten bij buren of op een bijzondere locatie (bijvoorbeeld in de schuur of naast de deur).

    Als de eerste bezorgpoging niet is gelukt wordt het pakket teruggenomen naar het depot. Er word dan voor de eerste volgende werkdag een nieuwe bezorging ingepland. Wil je na de eerste poging je adres of bezorging wijzigen dan kan je hiervoor contact opnemen met de pakketdienst:

    UPS Customer Service
    0900 2255 877

    DPD Customer Service
    0900 3734 663

  • Beschikbare landen

    Wij verzenden wereldwijd. Staat je land niet in de lijst met beschikbare bestemmingen neem dan contact op met onze helpdesk.

    Als je verzendadres in een buitengebied ligt houd er dan rekening mee dat wij mogelijk beperkt kunnen assisteren met retouren, garanties en verzenden.

  • Non-EU landen

    Voor klanten van niet-EU landen (bijvoorbeeld: Zwitserland, Noorwegen, Canada, Verenigde Staten) wordt de BTW automatisch op je retailprijs in mindering gebracht. Tijdens het afronden van je bestelling zie je nogmaals: €0,- BTW, weergegeven bij je totale bestelbedrag.

    Houd er nadrukkelijk rekening mee dat de BTW van het land van bezorging + de importheffingen bij aflevering bij je in rekening worden gebracht.

    Zwitzerland (vanaf januari 2018): 7,7% VAT + heffing (2,5 % van BTW / minimum CHF 21)
    Noorwegen (vanaf oktober 2012): 25% VAT + heffing (3,5 % van BTW/ minimum NOK 155.00)

    BELANGRIJK: Voor de juiste weergave van de kosten moeten het bezorgadres en land correct zijn ingevuld.


    Rusland
    Voor verzendingen naar Rusland hebben wij de volgende gegevens nodig:

    1.) Volledige naam (voor-, achternaam van de koper)
    2.) Telefoonnummer
    3.) Paspoortnummer
    4.) Een kopie van het paspoort

    Wij versturen geen bestelling naar Russische privé adressen. Wij hebben dus ten allen tijden een zakelijk bezorgadres nodig.

  • Beschadigd pakket

    Wij adviseren je om altijd de verpakking van pakket te controleren voordat je voor ontvangst tekent. Bij substantiële schade aan het pakket (karton of tape) raden wij je aan het pakket te weigeren en contact op te nemen met onze helpdesk.

    Heb je al getekend voor ontvangst? Geen probleem, maak dan enkele foto’s van de doos voordat je het product gaat controleren op schade. Bij schade aan de doos en het product adviseren wij je direct contact opnemen met de helpdesk.

Retourneren

  • Retour aanmelden

    Meld je retour aan via helpdesk@snowcountry.nl dan ontvang je van ons een retourlabel. Stuur het product terug in de kartonnen doos die je van ons hebt ontvangen en verwijder alle originele verzendstickers. Vermeld je ordernummer zodat wij weten dat het jouw bestelling is. Plak de ontvangen DPD retourlabel op onze kartonnen doos en geef je pakket af bij het voor jou dichtstbijzijnde DPD-punt, hier zijn alle DPD Pickup Parcelshops te vinden.

    Sommige producten vallen onder de uitzonderingen. Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet kunt terugsturen:

    1.) Producten welke gebruikt zijn of producten welke niet meer voorzien zijn van de originele labels en verpakking.
    2.) Maatwerk producten welke op jouw persoonlijke specificatie zijn gemaakt. Denk hierbij aan ski's met voor jou op maat gemonteerde bindingen of inserts.
    3.) Kosten voor bijzondere verzendopties zoals UPS express, Same day delivery etc.

  • Retourbeleid

    1.) Gratis retour binnen 15 dagen (NL en BE) zonder opgaaf van reden
    2.) Je volledige aankoopbedrag met verzendkosten terug binnen 5 dagen na ontvangst.
    3.) Ruilen? Stuur je bestelling terug en bestel een nieuw product op de site.
    4.) Uitzondering: op persoonlijke specificatie, zoals geboorde ski's kunnen niet worden geretourneerd.

  • Gratis retourneren

    Meld je retour aan via helpdesk@snowcountry.nl of bel 085-7500161 dan ontvang je van ons een retourlabel. Stuur het product terug in de kartonnen doos die je van ons hebt ontvangen en verwijder alle originele verzendstickers. Vermeld je ordernummer zodat wij weten dat het jouw bestelling is. Plak je ontvangen retourlabel op onze kartonnen doos en geef je pakket af bij het voor jou dichtstbijzijnde pick-up point.

  • Terugbetaling

    Binnen 5 dagen na ontvangst van het retourproduct wordt je geld teruggestort op de betaalmethode waarmee jij hebt betaald.

  • Ruilen

    We hebben er bij Snowcountry voor gekozen om geen gebruik te maken van ruilen. We vinden namelijk dat een ruilprocedure voor zowel jou als klant als ook voor ons vaak een onnodig omslachtig proces is.

    Wil je toch graag een andere maat of product? Retourneer dan het oude product en plaats via onze site vervolgens een nieuwe bestelling. Het openstaande bedrag van je retourzending wordt na ontvangst gewoon aan je teruggestort.

    Op deze manier heb je razendsnel het gewenste product in huis en hoef je niet te wachten tot wij het product hebben omgeruild, dit voorkomt ook fouten en teleurstellingen.

Garantie

  • Garantie aanmelden

    Je kan je garantie aanmelden via onze garantieportal. Ook als je niet helemaal zeker weet of iets onder garantie valt kan je jou product hier aanmelden. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

  • Garantie afhandeling

    Bij de afhandeling van een garantie zijn wij afhankelijk van het merk van je product. Wij proberen altijd een garantie zo snel mogelijk af te handelen en de best mogelijke oplossing voor je te vinden. Uiteindelijk is het eindoordeel echter aan het merk zelf.

    Houd er gemakshalve rekening mee dat de afwikkeling van een garantie gemiddeld 2 weken duurt, afhankelijk van de garantiezaak.

    Gedurende het garantieproces vervullen wij een doorgeeffunctie, dit houd in dat wij zo goed mogelijk naar het merk communiceren wat het probleem is en daarnaast alle benodigde informatie bijvoegen voor het vaststellen van een garantie. 

  • Winkelgarantie

    Soms komt het voor dat een merk een fabrieksgarantie afwijst of een oplossing bied die niet toereikend is. In een dergelijk geval kijken wij altijd of wij als Snowcountry je een oplossing kunnen bieden onder winkelgarantie.

  • Creditnota's

    In geval van een volledige garantie zullen wij een vervangend model of creditnota ter waarde van een deel of het gehele aankoopbedrag aanbieden. Wij kunnen echter in geen geval geld terug geven, ongeacht de uitkomst.

  • Fabrieksgarantie

    Je kan ten allen tijden bij ons een garantie aanmelden. De exacte fabrieksgarantie verschilt per merk, maar over het algemeen vallen de volgende schadevormen niet onder garantie:

    Hardwaren

    - Schade door impact.
    - Schade ontstaan door incorrect gebruik, misbruik of verwaarlozing.
    - Schade ontstaan door incorrect monteren of instellen van de bindingen.
    - Schade ontstaan door skiliften.
    - Gebruiksschade.
    - Schade ontstaan door zaken die niet te maken hebben met materiaal of productie.
    - Schade ontstaan door smeermiddelen of lijmsoorten.

    Softgoods

    - Normale slijtage van het product
    - Defecten veroorzaakt door transport of opslag van het product
    - Defecten of schade veroorzaakt door onjuist gebruik of slecht onderhoud
    - Schade door het niet naleven van de aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing
    - Schade door wijzigingen van het Product
    - Eventuele schades veroorzaakt door scherpe voorwerpen, door draaien, sa-mendrukking, vallen, abnormaal gebruik of een andere incorrecte handelwijze.

    Heeft jou garantievraag een van de bovenstaande oorzaken, houd er dan rekening mee dat er een mogelijkheid is dat jou garantie niet word geaccepteerd.

  • Reparatie

    In geval van reparatie zullen wij je vragen het product met een retourlabel kosteloos naar ons terug te sturen. Wij verzorgen dan de verdere reparatieprocedure. Na voltooiing sturen we het product ook weer naar je terug.

Feedback

  • Klachten

    Wij zijn altijd opzoek naar verbeterpunten. Ben je het ergens niet mee eens of heb je een slechte ervaring? We horen graag je feedback.

    Stuur je klacht naar helpdesk@snowcountry.eu

  • Waardering

    Ben je tevreden met onze service of ben je gewoon heel blij met je product, laat het ons weten! Je kan ons waarderen en beoordelen via Kiyoh en Trustpilot

Privacy & Veiligheid

Over Snowcountry

Klantenservice
Wat onze klanten zeggen
Ontvang de beste aanbiedingen als eerste
Betalingsopties
Verzendmethoden
Social media