Laden...

Burton Men's Custom X Flying V 22/23

Nog %1 beschikbaar

Dit product is momenteel niet in voorraad of niet meer leverbaar. Neem contact op met onze klantenservice voor een alternatief.

Product Passport
Profiel Twin Camber-Rocker-Camber
Stijl All-Mountain, Freestyle, Freeride, Carve
Vorm Directional Twin
Flex Medium/Stijf
Type base Sintered

Snel overzicht

De Burton Custom X Flying V is wendbaar en licht onder de voeten, je voelt je meteen op je gemak. Door de Frostbite edges is de grip ook erg goed. Je kan carven als een malle en de Flying V camber die rocker en klassiek camber samenbrengt i.c.m. een stevige flex zorgen ervoor dat een ollie geen enkel probleem is. Voor de avontuurlijke rijder! Uiteraard ook te verkrijgen in een camber versie voor meer stabiliteit op snelheid, precisie en pop.

Details

PROFILE

  • Flying V
    Het rocker-hybride profiel van Burton. Rocker dominant met kleine stukken camber onder de bindingen. Rijd over het algemeen vloeiend en is vergevingsgezind. De camberzones geven het profiel wat pit.

  • Pro Tip
    Een getaperede tip en tail dikte, verminderd swing weight en geeft meer wendbaarheid.


CORE

  • Dragonfly 600G Multizone EGD Core
    4 soorten hout. Hout met hoge dichtheid voor kracht rond The Channel. Medium / Low Density +/- 45° hout onder de voeten voor extra compressiesterkte. Hout met lage dichtheid in tip en tail om het gewicht te verminderen. De Multizone EGD bestaat uit hoeks geplaatste houtlaminaten aan weerszijden van de channel. De vezels staan dus in een andere hoek wat het board een stijvere flex geeft van de binding naar de staalkant.

  • Squeezebox
    De constructie de door variatie in dikte van de kern een twist geeft aan de flexibiliteit. Dikkere zones zijn stijver en bouwen meer voorspanning op bij het pressen, waar de dunnere zones flexibeler zijn en dus makkelijker verbuigen. Bij elkaar zorgen de dikkere en dunnere zones voor een levendiger board met meer pop.


REINFORCEMENTS

  • 45° Carbon Highlights High Voltage
    Carbon Highlights optimaliseert elke laag van de glasvezelmatrix en voegt een volledige tip-to-tail carbonlaag toe om het gewicht te verminderen en het torsiegevoel te verfijnen om verschillende rijkarakteristieken te bereiken. Een vezelhoek van 45 ° zorgt voor een agressievere rit. Hi-Voltage betekent toegevoegde koolstofstrengen aan de schuine vezellagen om het leven te verlengen en het gewicht verder te verminderen. Bottom Glass = Uni-Direction Carbon & Carbon Fishnets & -45 ° / + 45 ° Top Glass = -45 ° / + 45 ° & Carbon Fishnets + Uni-Direction Glass (0 °)


BASE

  • Sintered WFO Base
    Een sintered base waar van tevoren al een speciale wax word aangebracht diep in de base van het board. De sintered base met hoge dichtheid is ultra duurzaam en de poriën van het belag blijven het hele seizoen “wide f*cking open”(WFO).


SIDEWALL & EDGES

  • Frostbite
    Frostbite is variatie op het alom bekende magnetraction. Het zorgt voor meer grip op ijs en harde condities. Het werkt door een golvende staalkant onder de bindingen, waardoor de staalkant als een soort broodmes fungeert op die positie.

  • ABS (recycled) Sidewall
    ABS is duurzamer en beschermt de kern beter tegen vocht en impact. Burton recycled zo veel mogelijk van de materialen, ook de ABS sidewall wordt bij de meeste snowboards vervaardigd uit gerecyclede materialen.


OTHERS

  • The Channel
    The Channel is het antwoord van Burton op het monteren van bindingen op je board. Het kanaal maakt het mogelijk om oneindige aanpassingen te doen aan je 'stance'. Met je voeten dichter bij het board en minder inserts in het board, zal het board volledig en natuurlijk buigen zoals het bedoeld is. Traditionele montagesystemen laten het board niet buigen onder de voeten van de rijder, waardoor een 'dode plek' ontstaat. Verenigbaar met alle belangrijke bindingen (niet alleen Burton-bindingen).

  • Infinite Ride
    De meeste boards hebben de perfecte flex direct uit de wrapper, maar na een paar weken is het board ingebroken en is het een stuk flexibeler dan origineel de bedoeling was. Infinte Ride is een methode waarbij het board eigenlijk stijver word gebouwd dan nodig om zo na het inbreken de perfecte flex te hebben. Dit gebeurd door middel van een machine die het board inbreekt voor dat het de sneeuw heeft geraakt.

  • Super Sap Resin
    Super Sap Epoxy is een hars dat is opgemaakt uit biologische materialen, in tegenstelling tot conventionele epoxies. Het heeft hierdoor een 50% kleinere carbon uitstoot.


SIZECHART

Burton Custom X Flying V 22/23 Sizechart
Size (cm) 154 156 158 162
Effective Edge (mm) 1175 1195 1215 1255
Tip Width (mm) 291.5 294.3 297.0 300.5
Waist Width (mm) 250 252 254 256
Tail Width (mm) 291.5 294.3 297.0 300.5
Sidecut Radius (m) 7.6 7.8 7.9 8.2
Stance Setback (mm) -12.5 -12.5 -12.5 -12.5
Stance Range (mm) 530 530 560 560
Rider Weight (lbs) 120-180 150-200 150-200 180-260​+
Width Regular Regular Regular Regular