Laden...

Burton Flight Attendant Split 23/24

25%
Nog %1 beschikbaar
v.a. € 674,96 Normale prijs € 899,95
25%
Inclusief BTW
Product Passport
Gewichtsklasse 3.5kg - 4.0kg
Meegeleverde hardware Interface

Snel overzicht

The Burton Flight Attendant Split is an all-mountain freestyle splitboard based on the well-established technology of the Landlord. The Balanced Freeride Geometry is completely orientated towards your stance, and it is the secret behind the great riding characteristics it brings about. Burton has been very successful in creating a freestyle feel by balancing setback, camber and sidecut while riding a flat base. The Flight Attendant feels like a freestyle twin as long as you ride flat on the base, but it rides incredibly smooth on its edge and pivots quickly as you would expect from a directional board. The use of rocker combined with a tapered shape ensures a better float while simultaneously providing excellent all-mountain characteristics.

Details

PROFILE

  • Directional Camber
    Rocker vanaf de tip tot net achter de voorste binding de rest is camber. De camber zorgt voor stabiliteit en grip en geeft de mogelijkheid tot agressief rijden. De rocker in de neus geeft extra drijfvermogen en wendbaarheid in diep terrein.

  • Balanced Freeride Geometry
    Door deze shape is het niet langer nodig om een concessie te doen ten opzichte van twin vs directional. Een naar achter geplaatste camber, met een gecentreerde sidecut geeft een los gevoel bij een flat board. Tijdens het carven voelt en handelt het board als een directional shape.

  • Taper
    Het breedste punt in de sidecut loopt eerder naar de tip toe, dit zorgt voor minder weerstand in de poeder. Ook het "swing-weight" verminderd, waardoor het board nog beter manoeuvreerbaar is in de poeder maar ook in moeilijkere sneeuw. Getaperde boards zijn te herkennen aan de bredere tip en smallere tail.

  • Pro Tip
    Een getaperede tip en tail dikte, verminderd swing weight en geeft meer wendbaarheid.


CORE

  • Superfly II 700G - Dualzone EGD Core
    Sterker en lichter hout in specifieke delen van de kern voor meer pop en kracht, zonder extra gewicht. De Dual Zone EGD bestaat uit loodrecht geplaatste houtlaminaten aan weerszijden van de channel langs de staalkant. De sterkere houtvezels staan evenredig aan de rest van de kern wat zorgt voor een constante druk en grip op de staalkant bij de binding.

  • Squeezebox
    De constructie de door variatie in dikte van de kern een twist geeft aan de flexibiliteit. Dikkere zones zijn stijver en bouwen meer voorspanning op bij het pressen, waar de dunnere zones flexibeler zijn en dus makkelijker verbuigen. Bij elkaar zorgen de dikkere en dunnere zones voor een levendiger board met meer pop.


REINFORCEMENTS

  • Triax Fiberglass
    Veelzijdige flex en goede respons. Bottom Glass = 0° + -45°/+45°. Top Glass = 0° + -45°/+45°.


BASE

  • Sintered WFO Base
    Een sintered base waar van tevoren al een speciale wax word aangebracht diep in de base van het board. De sintered base met hoge dichtheid is ultra duurzaam en de poriën van het belag blijven het hele seizoen “wide f*cking open”(WFO).


SIDEWALL & EDGES

  • ABS (recycled) Sidewall
    ABS is duurzamer en beschermt de kern beter tegen vocht en impact. Burton recycled zo veel mogelijk van de materialen, ook de ABS sidewall wordt bij de meeste snowboards vervaardigd uit gerecyclede materialen.


OTHERS

  • The Channel
    The Channel is het antwoord van Burton op het monteren van bindingen op je board. Het kanaal maakt het mogelijk om oneindige aanpassingen te doen aan je 'stance'. Met je voeten dichter bij het board en minder inserts in het board, zal het board volledig en natuurlijk buigen zoals het bedoeld is. Traditionele montagesystemen laten het board niet buigen onder de voeten van de rijder, waardoor een 'dode plek' ontstaat. Verenigbaar met alle belangrijke bindingen (niet alleen Burton-bindingen).

  • Infinite Ride
    De meeste boards hebben de perfecte flex direct uit de wrapper, maar na een paar weken is het board ingebroken en is het een stuk flexibeler dan origineel de bedoeling was. Infinte Ride is een methode waarbij het board eigenlijk stijver word gebouwd dan nodig om zo na het inbreken de perfecte flex te hebben. Dit gebeurd door middel van een machine die het board inbreekt voor dat het de sneeuw heeft geraakt.

  • Super Sap Resin
    Super Sap Epoxy is een hars dat is opgemaakt uit biologische materialen, in tegenstelling tot conventionele epoxies. Het heeft hierdoor een 50% kleinere carbon uitstoot.

SIZECHART

Burton Flight Attendant Split 23/24 Sizechart
Size (cm) 147 154 158 163
Effective Edge (mm) 147 154 158 163
Tip Width (mm) 147 154 158 163
Waist Width (mm) 147 154 158 163
Tail Width (mm) 147 154 158 163
Sidecut Radius (m) 147 154 158 163
Stance Setback (mm) 147 154 158 163
Stance Range (mm) 147 154 158 163
Rider Weight (lbs) 147 154 158 163
147 154 158 163